kamu baca, kamu follow, kamu comment and kamu bla la..ape lagi









Wednesday, April 6, 2011

cerita tentang aku dan pilahdelphia.

Wujudnye entri baru hanya lah ingin memenuhi kehendak hati yang sedang ketagihan untuk mengarut. Bukannye keje tak melambak, tapi sudah jemu mata aku ni nak mengadap benda-benda alah tu. Baik lah mengisi masa yang tak lapang mane dengan kegiatan yang berfaedah sikit(tak berfaedah sangat pun). Hanya kerana aku student part 5, tidak semestinye aku perlu di bebani dengan kerja sebanyak nie( cewah…) hahahaha… Lately, tidur tak lena(menipu namenye), makan tak kenyang ( lagi la menipu) mandi tak basah, sebab sejuk sangat di pilahdelphia nie so mandi la P.Ramlee. Hari-hari terpaksa korbankan waktu tido yang sepatutnye kanak-kanak istimewa macam aku ni kena tido adalah 8 jam. Sekarang dah jadi 3-4 jam sahaja dan kadang-kadang jadi 2 jam hanyalah untuk membuat keje bagi memenuhi hati lecturer yang banyak sangat songehnye. Klue business plan. Semenjak duduk pilahdelphia nie mesti nak cari binatang buat kawan contoh beli ikan laga, name dia comby, next entri insyallah aku tunjuk gambar ok. Tapi ade satu hari aku jumpe anak kucing,di beri nama Tuah, tapi Tuah dah pergi meninggalkan aku kerana susu yang aku bagi tak sesuai dengan perut dia.


Tuah, RIP ye....



Menetap di sini memerlukan akal yang panjang untuk mencari aktiviti yang berfaedah untuk mengisi mase kalau mati kebosanan mungkin. Dan badminton menjadi pilihan di hati.

Berjinak-jinak dengan badminton, nak jadi awek chong wee kene la hebat di gelanggang badminton ye.

Sebagai student microbiology part 5, semestinye saya mengambil course food microbiology and medical microbiology. Banyak outcome yang tibe-tibe je rase nak share dengan korang. Selama nie tak terfikir pun pasal benda nie taw. Bile study baru la nampak benda nie.hihihi...


sape suke makan tempe? angkat tangan macam usop,cepat!!! pakse nie...

tahu tak microorganism kat atas tu ade dalam tempe? name die rhizopus spp. gambar di ambik menggunakan handphone BLACKBERRY CURVE 8520 2 MB camera tapi still jelas ye.hahahaha.


saya tengah buat DNA analysis by electrophoresis.


Even kadang-kadang rase tertekan tahap gaban tapi bile terfikir family rase la kurang sikit. Perasaan kurang gembira hidup di pilahdelphia kadang kala terubat bile ade aktiviti bersama geng microbians.

last BBQ with all microbians from shah alam...GEMPAK siot.

2 comments:

  1. jangan stress2..chill ok....salah susu..??bagi susu ibu ke..??ngeh3

    ReplyDelete
  2. comel je tuah. blackbeghyy curve maintain gambar shunnnnnn! :D

    ReplyDelete